• Begin 1900 ging een Nederlandse apothekersleerling, meneer Jansen, stage lopen in Zwitserland. Hij werkte bij een Zwitserse apotheker. Die maakte een zalf die snel en goed werkte tegen onder andere zonnebrand.  Meneer Jansen vroeg de apotheker om het recept van deze speciale balsem en hij begint in 1920 de “Zwitserse Balsem” te verkopen in Nederland. Al snel blijkt dat deze balsem vooral voor baby’s wordt gebruikt. Pas daarna besluit meneer Jansen zijn assortiment uit te breiden met babyproducten zoals olie, zeep en poeder.  

       

      Zwitsal wordt pas echt een babymerk in 1928, als meneer Jansen de naam “Zwitserse Balsem” verandert in “Zwitsal”. Hij vernieuwt in 1929 ook het logo van Zwitsal. Zijn eigen 11 maanden oude dochtertje Mieke, met het nu beroemde kuifje, sierde vanaf dat jaar elke poederbus. Zwitsal was oorspronkelijk wit en kreeg pas in 1974 de kenmerkende gele kleur. In 1974 wordt het logo gemoderniseerd, maar het kuifje van Mieke wordt behouden. Het bedrijf van Jansen maakt een stormachtige groei door en Zwitsal wordt Nederlands grootste en bekendste babymerk.

    • Omdat contact met de ogen vermeden moet worden en in verband met inademingsgevaar adviseren wij om de spray pas te gebruiken bij kinderen vanaf 4 jaar oud. De zonnebrandcréme en stick zijn daarom met name geschikt voor het gezichtje en de lippen. Onze zonnebrand spray is geschikt voor het gezicht van jouw baby of kindje. Let er echter wel op dat je de spray nooit in het gezichtje van je kindje spuit. Bijvoorbeeld spray het eerst op je handen om vervolgens je kindje in te smeren.

    • Een busje talkpoeder bevat 100 gram inhoud, dit staat aangegeven op de verpakking. Na het vullen van de bus met het talkpoeder in de fabriek ‘klinkt het poeder in’ daardoor zakt het niveau. Ook is er voor een goede dosering ruimte in het busje noodzakelijk, zo mengt het poeder met lucht en kun je het beter strooien.

    • Billendoekjes kunnen niet door het toilet gespoeld worden. Wij adviseren de doekjes te deponeren in een prullenbak.

    • Dit betekent dat het product ontworpen is met het doel om de kans op allergische reacties te minimaliseren.

    • Bij het masseren van je baby kun je een speciale babyolie of massageolie-gel gebruiken . Een massageolie-gel trekt minder snel in en blijft dus langer op de huid liggen dan een gewone olie. Hierdoor kan je langer de huid van je baby masseren. Ook is de speciale olie goed voor de huid van je kindje: de olie hydrateert de huid, waardoor deze niet snel zal uitdrogen.

    • Dit hangt van de hoeveelheid water af dat je gebruikt in het bad, maar we adviseren om 2 tot 3 dopjes badolie te gebruiken.

    • De doelgroep voor de Zwitsal deo’s is meisjes van 10-18 jaar en moeders die deo’s aanschaffen voor hun jonge dochters. Natuurlijk zijn de deo’s bedoeld voor alle fans van de iconische Zwitsal geur vanaf 10 jaar.

    • We zouden het fijn vinden als je de verpakking als plastic afval scheidt, zodat het gerecycled kan worden.

    • Zoals vastgelegd in de Europese verordening inzake cosmetische producten, worden Zwitsal-producten niet op dieren getest.

    • Dit verschilt per product, maar je vindt dit heel duidelijk op onze verpakkingen. We gebruiken hiervoor het symbool van een pot met een open deksel erop, waar een getal in staat. Dit getal staat voor het aantal maanden dat het product houdbaar is na opening. Wanneer er een 12 in staat is het product dus twaalf maanden houdbaar nadat je hem voor het eerst hebt geopend.

    • Helaas is het niet mogelijk proefmonsters of goodie bags met Zwitsal producten te sturen. 

      Wel hebben we regelmatig leuke acties met Zwitsal, houd daarvoor onze pagina en de nieuwsbrief in de gaten

    • Zwitsal is verkrijgbaar in de volgende landen onder een andere naam: Fissan (Italië), Proderm (Griekenland) en Gabi (Hongarije). Zwitsal is ook in België en indonesië verkrijgbaar onder dezelfde naam.